09167777033

اولین مرکز آموزشی پیش دبستانی و کلاس اول ابتدایی

کتاب نبوغ ریاضی متمتیک ماریا مونته سوری -اولین کتاب پیش دبستانی موسسه یواس مس چاپ و آمده عرضه به مراکز آموزشی است.دارای کد ثبت 25401 دفتر برنامه تکنولوژی آموزش و پرورش می باشد. محتوای این کتاب تحول نوین آموزشی محسوب میشود و دنیای آموزش فرزندانتان را متحول خواهد کرد. این کتاب در 2 جلد است و آموزش آن بر پایه عملی است .آموزش آن را به تمام مراکز پیش دبستانی و مهدها توصیه میکنیم.

 

کتاب متمتیک مونته سوری 1 و 2 کتاب پایه ریاضی است که به کودکان توانایی تفهیم عملی ریاضی و تصویر سازی مفاهیم آن را میدهد. به کودکان مونته سوری بپیوندید.این اثر نفیس بر اساس آموزش های  دکتر مونته سوری جمع آوری و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است. 
شرایط اخذ نمایندگی و گرفتن امتیاز:
1-ارسال عکس 2-ارسال کپی کارت ملی 3-ارسال کپی مجوز موسسه 4-ارسال تعهدنامه 5- خرید حداقل 50 پکیج  ارسال کلیه مدارک از طریق سایت www.usmas.ir 
موسسه تعهد می نماید به مربیان مهد  یا پیش دبستانی با بالاترین کیفیت آموزش بدهد. آموزش یا حضوری یا آنلاین است. دفتر مرکزی تهران و اهواز قرار دارد. برای ارتقای مهدتان و بالا بردن کیفیت آموزش بما پیوندید.

 

 

ماریا مونته سوری در زمینه های زبان آموزی،آموزش مهارت های زندگی،آموزش ریاضیات وآموزش حسی نظریاتی دارد .در محیط مونته سوری کودکان با دسترسی به مواد و ابزار کاربردی خاص، نخست از راه حواس و سپس با تفکر ، ویژگی های جهان پیرامون خود را تجربه و کشف می کنند و همزمان با در اختیار داشتن تجهیزات مناسب مهارت های علمی زندگی را تمرین کرده و از زندگی و یادگیری در خانه ی خود لذت می برند.
 مهارت های زندگی در روش مونته سوری
برنامه ی آموزشی مونته سوری بر روی پنج سطح متمرکز می شود:
۱ – زندگی عملی (practical life  مهارتهای زندگی)
۲- فراگیری آگاهانه به وسیله ی حس ها (sensorial مهارتهای حسی)
۳- هنر تکلم (language زبان)
۴- ریاضیات (Mathematical ریاضیات)
۵- فرهنگ (culture فرهنگ)
 مهمترین بخش نخستین بخش است که چگونه زندگی کردن را به کودک می آموزد.
مهارت های زندگی
درروش مونته سوری روی مهار تهای زندگی که چگونه زندگی کردن را به کودک می آموزد تأکید زیادی می شود. کودکان راجع به انجام برخی کارهای روزمره بسیار کنجکاو هستند. تمرین چنین فعالیت هایی توانایی های حسی، مهارت های حرکتی، همکاری، قدرت عمل و اعتماد به نفس و استقلال کودک را رشد می دهد.
در زندگی عملی کودک می آموزد چگونه از عهده کارهای شخصی و فعالیتهای روزمره زندگی  خود بر آید .
در ابتدا کودک  بازکردن و بستن درب ،  درست غذا خوردن ، تمیز کردن محل زندگی و خود ،مراقبت از محیط خود، مراقبت از بدن ،لباس پوشیدن و نشستن و راه رفتن و مهمتر از همه آرام صحبت کردن که یکی از مهمترین اصول روش مونتسوری است را می آموزد.
 در ادامه با وسایلی کاملا طبیعی از جنس شیشه ای گرفته تا سفال و وسایل زندگی روزمره قاشق و چنگال و ظروف واقعی کار میکند در این بخش  ماهیچه های دست و انگشتان و بازو و غیره در حین کار تقویت می شوند. بطوریکه کودک قادر خواهد بود بی نگرانی و بطور کاملا مستقل بند کفش باز کند لباس بپوشد زیپ لباس را بالا بکشد غذا بخورد آرام صحبت کند سینی حاوی مایعات را حمل کند و محل انجام فعالیت را خود تمیز و مرتب نماید.
 به عبارتی دیگر تجربه‌های زندگی عملی به کودک مراقبت از خود، دیگران و میحط را می فهماند.
 فعالیت ها شامل عملیاتی است که کودکان به عنوان بخشی از زندگی روزانه در خانه انجام می دهند. مانند شست و شو، اتو کردن، ظرف شویی، تزیین گل ها و غیره.
کودکان فعالیت ها را از آغاز تا پایان آموخته و اراده ی خود را در کار گسترش می دهند.
  مهارت های زبان آموزی در روش مونته سوری
مهارتهای زبان آموزی:
“زبان” اساس پیشرفت کودک است، چون او را قادر می سازد تا با دیگران ارتباط برقرار کند. وقتی کودک بتواند صحبت کند، گوش کند، بنویسد و بخواند این آمادگی را پیدا می کند تا خودش و دنیای اطرافش را بشناسد.در روش مونته سوری در هر فعالیت کودک با کلمات و اصطلاحات جدیدی آشنا می شود که بطور غیر مستقیم به غنی شدن گنجینه لغات کودک کمک می کند. از طرفی تمرینات مهارتهای زندگی و مهارتهای حسی باعث قوی شدن و آمادگی بیشتر ماهیچه های ظریف دست کودک می شود و او را برای نوشتن آماده می کند.
مهارتهای زبان مونته سوری را می توان به مراحل زیر تقسیم کرد:
۱-زبان شفاهی:
به غنی شدن گنجینه لغات کودک کمک می کند و او را در تلفظ صحیح کلمات و جملات کمک می کند. بعلاوه در این بخش کودک با آواها نیز آشنا می شود.
 توصیه به مادران : انواع روش های قصه خوانی – شعر های کودکان و  ریتم ها  – فلش کارت ها و انواع بازی های مرتبط با زبان آموزی می تواند کمک موثری به رشد زبان شفاهی کودکان کند.
۲-نوشتن:
در تمرینات ابتدایی ماهیچه های کودک برای نوشتن آماده می شود و پس از فعالیت های مرتبط جهت تقویت عضلات ریز دست که به تقویت مهارت مداد دست گرفتن کودک  منجر می شود ، کودک حروف را با استفاده از حروف سمباده ای موجود در کلاس مونته سوری می شناسد.کودک با تشخیص آواها توانایی نوشتن کلمات ساده را پیدا می کند.
سپس کودک می تواند از روش های زیر جهت تقویت مهارت های نوشتن استفاده کند:
نوشتن روی سینی شن
نوشتن  روی سینی رنگ انگشتی
نوشتن روی آرد
نوشتن با گچ روی تخته
مداد شمعی  یا پاستل ( مداد را برای آخر می گذاریم وقتی کودک توانش را داشت)
۳-خواندن
به منظور ایجاد انگیزه در خواندن و نوشتن ، ارائه فعالیت های مختلف ضروری است . اگر چه ما معتقدیم که نظری های آوایی برای خواندن از هر نظریه دیگری موفق تر است اما نظریه مونته سوری برای پایه گذاری ، روشی کاملا موفق و تکنیکی است
خواندن می بایست بر انگیزاننده میل خواندن در کودک باشد . خواندن می بایست دارای روند جامعی مشتمل بر تجربه زبانی ، مهارت های مرتبط با  فعالیت های زبانی ، دستورالعمل آوایی و تخیل فعال باشد .
فعالیت های زبان گفتاری
۱-    خواندن برای کودکان
۲-    سخنرانی عمومی
۳-    نشان دادن و گفتن
۴-    حفظ کردن شعر
 مهارت ریاضیات
مواد و ابزار مونته سوری در حوزۀ ریاضیات از طراحی علمی بسیار دقیق و ویژه برخوردار است که با معرفی آنها توسط معلم متخصص، مفاهیم انتزاعی ریاضی به شیوه ای ملموس و جذاب به کودکان شناسانده می شود. مفاهیم ناملموس ریاضی در مونته سوری قابل دیدن، لمس و حس کردن می شوند و به این ترتیب درکی عمیق از آنها فراهم می آید.
یک کودک مفاهیم اولیه ریاضیات را به دو طریق می آموزد یا از طریق کار کردن با وسائل قابل لمس و یا از طریق روش های تئوری در سطوح دبستانی ، دکتر مونته سوری نشان می دهد که اگر یک کودک در سالهای اولیه به وسائل ریاضی دسترسی داشته باشد او به سادگی و با خوشحالی بسیاری از واقعیت ها و مهارت های حساب را ( همانند سازی ) می کند در حالیکه در سال های بعد برای درک این واقعیت ها به صورت انتزاعی ساعت های طولانی تمرین و ممارست ، مورد نیاز است
 در این روش کودک به طور  غیر مستقیم  حقایق  را کشف می کند.
به عنون مثال کارکردن با :
نرده های اعداد ، اعداد و شمارنده ها ، روش ده دهی ، کارت های اعدا د ، سیستم اعشاری ، جمع و تفریق و …
آموزش حسی
حواس در زندگی نقش بسیار مهمی را ایفا می کند اما رشد و تقویت آنها هرگز به اندازه دوران ۲/۵  تا ۵ سالگی نیست . کودک حواس بینایی ، شنوایی ، چشایی ، لامسه ، بویایی را در محیط خود و با تجربه کردن تقویت می کند . هدف وسائل حسی تقویت حواس کودک است به نحوی که کودک بتواند از حواس خود به بهترین نحو استفاده کند . از طریق حواس است که کودک با اطرافش ارتباط برقرار می کند .
 دکتر مونته سوری از پیشگامان بکارگیری وسائل حسی به منظور کمک به رشد و تقویت حواس کودکان بود.
دلیل اهمیت آموزش حسی
۱-    آموزش حسی به رشد کودک کمک کرده و به او احساس خودشناسی وامنیت در محیط آموزش می دهد .
۲-    آموزش حسی  نظم آموزشی را پایه گذاری کرده و شناخت روح و روان را تقویت می کند .
۳-    گرچه دوران حسی گذرا و موقتی می باشد اما اثرات آن در کودک پایدار است .
۴-    در صورت منزوی شدن یک حس می توان آن را احیا کرد .
۶-     وسائل حسی به طور غیر مستقیم کودکان را برای زندگی منطقی آماده میسازد
این این مسائل حواس را تقویت کرده و مهارت های شناختی ما را از قبیل تفکر ، قضاوت ، معاشرت و مقایسه را رشد می دهد .
۷-   در کودکان دقت و تمرکز ، تقویت می گردد .
۸-    این وسائل یادگیری و خود آموزی را تقویت می کن
 
 

درباره موسسه

موسسه چرتکه و نبوغ ریاضی از سال 1392 با تلاش اینجاب و همسرم با آموزشهای نوین برای ارتقا فکری کودکان 4 تا 12 سال طراحی گردید و تا بحال توانسته گام مهمی در بالا بردن ضریب هوشی کودکان و آگاهی والدین به این متد بردارد

مجوزها

توییتر های اخیر

تماس با ما

دفتر مرکزی :اهواز-پادادشهر-بین 16 و 17 شرقی-مجتمع امام رضا -طبقه دوم

info@usmas.ir

061.35720359

09167777033